2013. április 21., vasárnap

Túl edzettség

Sziasztok!

Jelenleg 2 nap pihenőt tartok, azt hiszem kicsit túl pörögtem. Hallottam már a túl edzettségről, nem gondoltam, hogy velem is megtörténhet és tessék!

Tünetei lehetnek: 
-fàradtsàg
-àlmossàg
-gyengülés
-izomvesztés
-kedvetlenség
-motivàlatlansàg

Pénteken, már elég rossz volt a teljesítményem és mikor a kettlebellt alig bírtam kinyomni, elgondolkoztam! Szombat reggel, nagyon fáradtan ébredtem kb. 5 óra alvás után. Ez még nem is lett volna probléma, de egész délelőtt remegtem a fàradtsàgtol, szédültem, semmihez nem volt kedvem! Ekkor kezdett gyanússà válni a dolog!
9 napig egy folytában nyomtam az edzéseket, vége felé belevágtam a HIIT-be, ami ugye nagyobb megterhelés a szívnek! Jah és éhes voltam, de nagyon! Így ettem és pihentem egész nap, ma is! Na jó azért oda figyeltem mit eszem, de muszáj volt ennem!
Bàr a túl edzettség még egy tünete az étvàgytalansàg lehet, nàlam ez fordítva jelentkezett! Ma is fàradt vagyok egész nap aludnék, de màr kicsit azért jobb! Eddig 4-5 naponta tartottam egy nap pihenőt, most kicsit megszaladt a ló, nem sietek sehova, csak így jött ki! 





Javaslom mindenkinek, főleg aki mostanàban kezd edzeni, ne hajtson, néha álljon meg vagy lassítson a tempón  mert komoly baj is lehet belőle  
Az izmok nem edzés alatt fejlődnek  hanem a regeneràlodàskor, pihenőnapokon!
Ne egyből a mély vízbe ugorjuk, valahol azt olvastam, hogy heti 10%-al növeljük a terhelést, így elkerülhetjük a későbbi problémákat!

Holnaptól én is vissza veszem a HIIT edzéseket, a saját intervallumomban fogom nyomni, nem úgy ahogy ők azt megírtàk és azt gondoljàk, mindenki bírja!
Rendelek egy pulzusszàmlàlot is, egész jó àrban talàltunk! Alapjáraton is van egy kis szívproblémàm, ha tulsàgosan felpörög, akkor rendesen fáj a mellkasom és halàl félelmem van! (bàr lehet fele pszichés is, nem tudom) Régebben ez rosszabb volt, sokszor spontán kezdett el verni mint az àllat, igen az a szívritmus zavar! Ezt màr régen nem éreztem hàla az égnek! De a billentyűmmel nem tudom mi van, kb. 6 éve nézték utoljàra! Nah, mindegy, szóval beakarok magamnak hatàrolni egy pulzustartományt  ami jó nekem, de fejlődök is és a szívemnek is jó!:) 

Màra ennyi!
Vigyázzatok magatokra! 

Holnaptól jönnek újra az edzések, a magam formàjàhoz alakítva! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése